Boeken à la TravelEssence

“Eten voedt het lichaam, reizen voedt de ziel”
Andrew Morten:
"Een reis boeken bij TravelEssence is als een diner laten samenstellen door sterrenchefs. U bepaalt het gezelschap, het aantal gangen en wat uw lievelingsgerechten zijn. Onze TravelChefs stellen het menu samen, zoeken daar de beste ingrediënten bij. Als dat volledig naar uw zin is, maken zij er een diner van, zoals u en uw gezelschap het nog nooit heeft geproefd.”

Als we u de reis van uw leven willen bezorgen, willen we absoluut zeker weten dat we aan al uw wensen en dromen voldoen. Daarom nemen wij uitgebreid de tijd om uw wensen zo compleet mogelijk in beeld te krijgen.

Net als bij het bereiden van een sterrendiner, vergt het boeken van uw ideale reis veel voorbereiding. Vooral omdat iedere reis uniek is. Hoe gaat boeken bij TravelEssence in zijn werk? Wij doen dat in vijf stappen:
Stap 1: Contact!!
Stap 2: Eerste afspraak
Stap 3: Ons reisvoorstel
Stap 4: De definitieve boeking
Stap 5: Kaarten, tickets, vouchers

Van droom tot droomreis in 5 stappen

Stap 1: Contact!!
De één pakt gewoon de telefoon of stuurt een mailtje. De ander kijkt liever eerst de koala uit de boom. Hoe dan ook, de eerste stap om een reis naar Australië of Nieuw-Zeeland te boeken is een afspraak maken met één van onze reisspecialisten.

Wilt u eerst meer informatie? Wij organiseren geregeld presentaties en staan op vakantiebeurzen. We sturen u ook met liefde wat informatie toe. U mag natuurlijk ook gewoon even bij een van onze kantoren binnenstappen.

Stap 2: Eerste afspraak
Als het om het samenstellen van een reis gaat, doen we dat het liefst met u aan tafel. We willen namelijk graag weten wat u van uw reis verlangt. Dat gaat heel wat verder dan alleen uw reisdata en budget. Wij nemen ruim de tijd op een tijdstip dat het u uitkomt. Dat kan bij ons kantoor in Zeist, maar we komen net zo lief naar u toe, waar u ook woont in Nederland of Vlaanderen. Zelfs in de avonduren of in het weekend.
Als we al uw wensen in beeld hebben, kunnen we u aan de hand van kaarten, foto’s en filmpjes laten zien wat wij daarbij in gedachten hebben. Bent u enthousiast? Dan gaan we aan de slag met ons reisvoorstel.

Stap 3: Ons voorstel
Op basis van ons gesprek en uw complete wensenlijst stellen we een concept reisplan voor u samen. Dit voorstel krijgt u per post toegestuurd.
Hierin vindt u een van-dag-tot-dag programma met de accommodaties waarvan we denken dat u ze geweldig zult vinden. Natuurlijk met representatieve foto’s en een uitgebreide omschrijving.

We beschrijven ook wat wij verder voor u regelen, bijvoorbeeld, uw persoonlijke huurauto, passage op veerboten, eventuele excursies en niet te vergeten: uw vlucht! We hebben goede ervaringen en afspraken met Cathay Pacific, wat garant staat voor een comfortabele vlucht met de nieuwste toestellen. Zo vliegt uw vlucht voorbij!

Belangrijk om te weten: ons voorstel bestaat uit de reisonderdelen die op dat moment nog beschikbaar zijn. We hebben nog niet definitief geboekt, dus u kunt altijd nog onderdelen aanpassen, net zo lang tot u helemaal tevreden bent.

Stap 4: De definitieve boeking
Als ons voorstel volledig naar uw wens is, maken we onze opties definitief. Mocht een bepaald onderdeel niet meer beschikbaar zijn, dan leggen wij u een passend alternatief voor. Meestal duurt het ongeveer 10 dagen voordat alles is bevestigd.

Wij werken samen met onze accommodatiehouders door middel van een slim boekingssysteem. Dit zorgt er onder meer voor dat zij de betaling van tevoren binnen hebben, precies weten waar ze rekening mee moeten houden en wie zij kunnen verwachten.

Zo wordt u altijd met open armen ontvangen.

Stap 5: Kaarten, Tickets en Vouchers
Als alles is bevestigd, sturen wij u het definitieve reisschema met een nota voor de aanbetaling (25% van de reissom). Zes weken vóór vertrek vragen wij u de rest van de reissom te voldoen.
Na ontvangst van uw betaling sturen we uw vliegtickets en uw vouchers, samen met kaartmateriaal en routebeschrijvingen.

Eindelijk: uw reis!
Alles is geregeld. Het enige dat u nog hoeft te doen, is uw koffers inpakken en zorgen dat u op tijd op de luchthaven bent. En dan: zorgeloos genieten van de reis van uw leven.

Mocht er onverhoopt iets aan de hand zijn, dan is uw gastvrouw/heer ter plaatse altijd bereid om u te helpen. Wij staan direct met ze in contact en er is 24 uur per dag een Nederlands sprekende medewerker van ons telefonisch bereikbaar.
En in het allerergste geval hebben wij ook directe lijnen met Cathay Pacific, om u binnen een dag naar huis te brengen.

Online boeken?
Wilt u zelf online uw reis naar Australië of Nieuw Zeeland boeken? Dan kunnen wij u helaas niet helpen.
Online boeken kan heel goed bij reisbureaus die aan veel cliënten één en dezelfde reis willen verkopen. Wij verzorgen uitsluitend unieke reizen, die perfect passen bij uw persoonlijke smaak, wensen en verwachtingen. Dus bespreken we uw reiswensen het liefst met u aan tafel. Bij ons op kantoor of, als u dat wilt, bij u thuis. Ook ’s avonds of in het weekend.